reklama

Som nefajčiar ale každý deň si zadarmo zafajčím

Je nové ráno. Viem to podľa toho, že sused už fajčí na balkóne (asi preto,  aby mal dostatok kyslíka potrebného k procesu horenia) a oblak jeho dymu sa presúva cez moje vetracie okno. Ďakujem.  Práve som si pofajčil rannú cigaretku a nič som preto nemusel urobiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (62)
vodník - fajčiar
vodník - fajčiar 

Druhá dávka ma čaká na zastávke autobusu. Je už o niečo silnejšia ako tá ranná. Ozrutný oblak dymu viacerých náruživých fajčiarov sa valí zo zadnej časti búdky. Podľa mnohých fajčiarov je asi pôdorys búdky tou pomyslenou hranicou medzi verejným a neverejným priestranstvom. Škoda, že to nevedia vysvetliť tomu hlúpemu dymu, čo sa ďalej drzo šíri bez toho aby rešpektoval nejaké hranice. Druhá dávka je za nami. V autobuse zregenerujem pľúca a rozmýšľam, kde ma zastihne ďalšia.

Po ceste do práce stretnem niekoľko náhodných chodcov „jazdiacich" na nikotín a obratne sa im zďaleka vyhnem. Tretiu dávku by som rád odložil na čo najneskôr. Teším sa do práce, teším sa na kanceláriu bez pridanej hodnoty dymu ale ešte musím prejsť fajčiarskou zónou. Zhlboka sa nadýchnem a rýchlym krokom sa prenesiem ku výťahu. Som v kondícii - dnes som prešiel chodbou na jeden nádych. Tretia dávka je v nedohľadne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obedňajšia prestávka znamená niekedy aj novú fajčiarsku porciu. Je pekne a tak si sadnem ku stolom vonku do nefajčiarskej zóny. Je čas zrelaxovať. Zrazu ma niečo pošteklí pod nosom. Dobre známy smrad. Obzerám sa a hľadám zdroj. Sedí o dva stoly ďalej. Asi nevie, že je tu nefajčiarska zóna. Rozmýšľam, či ho ísť upozorniť alebo si presadnem proti smeru vetru. Zvládnem to, dofajčil. Tretia dávka nebola až taká nepríjemná.

Teším sa domov na rodinu a tak sa ponáhľam z práce. Zástavka autobusu - štvrtá dávka. Konečne doma. Manželka ma už čaká s ročnou dcérkou v kočíku a staršou šesťročnou. Tešíme sa na spoločnú prechádzku. Určite sa zastavíme na zmrzlinu. Netušíme, že práve tam získame najsilnejšiu nikotínovú dávku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetci dostali zmrzlinu, najmladšia kornútok. Sadli sme si k stolom patriacim cukrárni. Na stole bol popolník - zlé znamenie. Nemýlil som sa. O chvíľu sme už boli zahalený dymom. Teraz to bolo naozaj intenzívne - vedľajší stôl - dve mladé baby silne premaľované so silnými cigaretami. Úplne pokojne som vstal od stolu a pekne som ich poprosil či by mohli brať ohľad najme na malé dieťa. Dostal som odpoveď so „silným argumentom". Čo ťa je do toho. Odpovedala tá viac zmaľovaná. Je na stole popolník? Je, takže si môžeme zapáliť. Keď dokončila, vyfúkla na mňa silnú dávku dymu. Piata dávka. Napadali ma rôzne myšlienky. Čo keby som ju práve teraz opľul. Mám predsa právo na to, čo robím so svojím telom. Nemôžem zato, že slina by po vetre zasiahla jej tvár. Ja fajčím jej dym a ona by sa umyla mojou slinou, ktorá je inak omnoho zdravšia ako jej dym. Boli by sme vyrovnaní. Teda skoro. Ale takto nefungujem. Z tónu jej hlasu a grimasy som odhadol IQ respondentov a usúdil som, že je múdrejšie ustúpiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Piata dávka v meste bola neplánovaná ale šiesta večer príde od susedovho balkóna na sto percent. Takto fungujem ako nefajčiar, ktorý si zadarmo každý deň pofajčí.

Ďakujem vám fajčiari, že si svoje hobby nenechávate len pre seba ale radi sa podelíte.

Peter Jurčo

Peter Jurčo

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som bežný Slovák, ktorý nemal to šťastie, aby sa narodil ako šľachtic, som ten, ktorý nemá to svedomie, aby sa stal politikom a ten, ktorý verí v pravdu, lásku a konečnú spravodlivosť. Zoznam autorových rubrík:  nadprirodzené úkazypolitikareklamySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu